NOBE klaasid valmisid NOBEdalt NOBE klaasid valmisid NOBEdalt Paar kuud tagasi avanes Sekuriti tehasel võimalus toota esiklaase Eesti oma automargile NOBE. NOBE tootja eesmärk oli osaleda autentse mudeliga Genfi autonäitusel, kuid autol puudusid klaasid. Nii sattuski tootja meie juurde ning läbirääkimiste tulemustena läksid klaasid tootmisesse ja Eesti marki auto jõudis kenasti Genfi. Sekuriti tiim koos NOBEga NOBE klaasid valmisid NOBEdalt

NOBE klaasid valmisid NOBEdalt

22. aprillil 2019

Paar kuud tagasi avanes Sekuriti tehasel võimalus toota esiklaase Eesti oma automargile NOBE. NOBE tootja eesmärk oli osaleda autentse mudeliga Genfi autonäitusel, kuid autol puudusid klaasid. Nii sattuski tootja meie juurde ning läbirääkimiste tulemustena läksid klaasid tootmisesse ja Eesti marki auto jõudis kenasti Genfi.

NOBE klaasid valmisid NOBEdalt
Peajuurutaja Anari esiklaasiga tõtt vahtimas

Müügijuhi Toomas Lusti sõnul näeb tavaline klaasi juurutusprotsess välja nii, et soovitav toode on reaalselt olemas ja juurutusprotsessi käigus kirjeldatakse ära tehnoloogia antud toote tootmiseks meie liinidel. Antud juhul aga hakkasime koos autotootjaga klaasi välja arendama. Elvas toodeti NOBE autole Genfi autonäituse tarbeks kõik klaasid (esiklaas, katuseklaas, ukseklaasid, kereklaasid), välja arvatud tagaklaas. Kuigi Elva tehas tegeleb igapäevaselt ainult esi- ja küljeklaaside tootmisega, otsustati siiski sel korral väljakutse vastu võtta. Kõik projektis osalenud osapooled tõdesid üksmeelselt, et suurimaks väljakutseks oli ajaline surve. Ka tegi asja keeruliseks lähteülesande püstitus ning klaaside käsitsi tootmine. Selleks, et autole sobiksid sellised klaasid nagu meie tootmisliinid toota võimaldavad, pidi autotootja veidi modifitseerima ka auto kere kuju. „Autol on väga keerulise kujuga klaasid. Näiteks katuseklaasi me üldse ei tee ning esiklaas on tavapärasest oluliselt väiksem,“ kommenteeris Sekuriti tehase peajuurutaja Anari Põder. Kui autotootja soovib ka edaspidi selliseid klaase suuremas mahus meie tehnoloogia abil toota, peaks ta auto kere kuju osas tegema veel täiendavaid muudatusi. Elektriauto tootjal on optimistlikud plaanid rajada 2020. aastal Eestisse autovabrik, mis toodaks lõpptulemina 2000 autot aastas.


Anari ja Toomas olid ühel nõul, et sellise kiire teostuse näol on tegemist ilmselt mitteametliku maailmarekordiga. Ideest esialgse teostuseni läks umbes üks kuu, mis on antud protsessi puhul ülikiire. Tavaliselt on aga keskmine juurutusaeg ühe mudeli kohta üks aasta ning on olemas kogu vajalik lähteinfo klaasi tootmisesse andmiseks.

NOBE on kolmerattaline Eesti elektriauto. Autol on kaks esiratast ning üks tagaratas, mis asub autokere tagumise osa keskel. Auto sisustus on vintage stiilis. Mudelitena on esialgu ettenähtud NOBE 100 (tippkiiruseks 110 km/h) ja NOBE 100 GT (tippkiiruseks 130 km/h). Selline elektriauto kaalub kõigest 590 kg. NOBEdaid autosid saab eelbroneeringuga osta, kuid nende tootmist antud hetkel veel ei toimu.


Genfi autonäituse jaoks valmistatud klaasidele ühtegi lisa andurite, sensorite jms näol ei lisatud. Koostöö jätkumisel tulevikus on plaanis autoklaasi ka lisadega täiendada olenevalt auto varustusastmest.


NOBE teeb eriliseks asjaolu, et see on ainus auto, mille riist- ja tarkvara saab selle muutumisel NOBE esindaja juures uuendada. Auto on kolmerattaline eelkõige seetõttu, et elektriauto aku võimaldab sellisel juhul läbida pikema vahemaa, kuna takistusi ja ülekandeid on vähem kui neljarattalise sõiduki puhul.
NOBEt näeb sel aastal kindlasti veel ka üldlaulu- ja tantsupeo tulekandja autona, mis on ilmselt kõigi eestlaste jaoks selle suve kõige olulisem sündmus. Tõrvikuga sõidetakse läbi kogu Eestimaa, et laulu- ja tantsupeo tuli jõuaks igasse piirkonda. Elektriauto looja Roman Muljari sõnul sümboliseerib Eesti NOBE sarnaselt laulupeoga pärisorjuse lõppu, võimalust vabaneda välimaiste autotootjate ikkest.

NOBE klaasid valmisid NOBEdalt
Sekuriti tiim koos NOBEga





Ettevõttest
Saint-Gobain Sekurit Eesti toodab lamineeritud esiklaase ja karastatud küljeklaase kõigile populaarseimatele tänapäevastele sõidukitele.

Standardid
Karastatud küljeklaasid ja lamineeritud esiklaasid vastavad Euroopa regulatsioonile R43 ja Ameerika ohutusstandardile ANSI.

Sertifikaadid
Esiklaaside ja karastatud küljeklaaside tootmine on sertifitseeritud vastavalt ISO 9001-2008 ja ISO 14001-2004 standardile.

Müügileping
Müügilepingu üldtingimused määravad kindlaks Saint-Gobain Glass Estonia SE (Müüja) poolt kliendile (Ostja) müüdava kauba müügi üldtingimused. Müügilepingu tingimuste täistekst.

Kontaktandmed
Saint-Gobain Sekurit Eesti
Aadress: Kirde 2, 61506 ELVA, Eesti
Telefon: +372 730 3300
Faks: +372 730 3333
Saada e-mail:

Koduleht aara.ee

NOBE klaasid valmisid NOBEdalt

NOBE klaasid valmisid NOBEdalt

Peajuurutaja Anari esiklaasiga tõtt vahtimas Müügijuhi Toomas Lusti sõnul näeb tavaline klaasi juurutusprotsess välja nii, et soovitav toode on reaalselt olemas ja juurutusprotsessi käigus kirjeldatakse ära tehnoloogia antud toote tootmiseks meie liinidel Antud juhul aga hakkasime koos autotootjaga klaasi välja arendama Paar kuud tagasi avanes Sekuriti tehasel võimalus toota esiklaase Eesti oma automargile NOBE. NOBE tootja eesmärk oli osaleda autentse mudeliga Genfi autonäitusel, kuid autol puudusid klaasid. Nii sattuski tootja meie juurde ning läbirääkimiste tulemustena läksid klaasid tootmisesse ja Eesti marki auto jõudis kenasti Genfi.

NOBE klaasid valmisid NOBEdalt

www.sekurit.ee © 2017 Saint-Gobain Glass Estonia SE »